lørdag den 26. marts 2016

Franskbrød/boller med hytteost

Smagfuldt hytteostbrød
Meget smagfuld, blødt og saftigt brød/boller med hytteost.
Dejen er let at arbejde med og bollerne holder sig frisk længe.

To franskbrød eller ca. 16 boller

Ingredienser:

800 g hvedemel
40 g bagemargarine
1/5 liter mælk
50 g gær
2 tsk. sukker
2 tsk. salt
200 g hytteost

1 æg til pensling
Birkes til pynt

Fremgangsmåde:

Smelt margarinen i en gryde og hæld derefter mælken heri. Når massen er lun røres gæren ud heri.
Dette blandes med de øvrige ingredienser og hytteosten røres i til sidst.
Røres på køkkenmaskinen i ca. 5-10 min. indtil dejen er glat.
Herefter hæver dejen tildækket i 25 min.
Form to franskbrød eller ca. 16 boller af dejen. De efterhæver tildækket i 25 min og pensles med et æg samt pyntes med f.eks. birkes. Dernæst bages de i 25 min ved 200 grader (varmluft).

Til denne opskrift er der anvendt økologiske produkter.

Boller med hytteost (af halv opskrift)



4 kommentarer:

  1. Nice og nem opskrift, tak for at dele Jeg elsker det skal nok prøve snart.

    Hilsen
    Bindia
    Indiske Mad

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar! God fornøjelse med opskriften. Det er nogle meget lækre boller 😊😊

      Slet
  2. Hej. Kan det passe med 2 dl mælk? Hilsen Ann

    SvarSlet
  3. Helt vild dejlig god opskrift.

    SvarSlet